klarus, bo u nas kultura na najwyższym poziomie akurat
[O2] Żarówki w światłach przeciwmgłowych
Zwiń
X
-
[O2] Żarówki w światłach przeciwmgłowych
Tematu nie znalazłem na forum więc zakładam nowy.
Chodzi mi o żarówki w światłach przeciwmgłowych w zwykłej cywilnej wersji OII przed liftem.
W tych lampach są z tego co wiem żarówki H8, które maja moc 35 W. Natomiast w przeciwmgłowych Scout czy RS-ach sa żarówki z tego co pamiętam HB4, mające moc 55 W. Ktoś przerabiał może ten temat? Czy H8 i HB4 są zamienne, jeżeli chodzi o mocowanie w gniazdach w lampach, czy żarówka HB4 mocniej świeci, daje bielsze światło, czy moduł CE nie będzie głupiał od innych żarówek?
-
-
greg44, nie podejdzie p&p
potrzebujesz przejściówkę HB4 -> H8 albo H8 -> HB4kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Ale podejdzie bez większych problemów H11 55W - ta sama ogniskowa i pozycja żarnika, ta sama wtyka zasilająca i znacznie większy wybór jeśli chodzi o wersje premium i temperaturę barwową - tak samo jak w przypadku np. H7 - np. dostępnę są wersje Cool Blue Osrama czy inne białe Philipsa czego niema na rynku w przypadku H8.
Mam takowe H11 w przeciwmgielnych O2FL w zamian za H8 i jak najbardziej wszystko jest OK, bordnetz też jak widać daje radę (ale czemu nie miałby dać rady skoro taki sam bordnetz w wersji RS zasila 55W żarówki PMG bodajże właśnie HB4). Minimalnie musiałem tylko scyzorykiem podskrobać otwór wejściowy żarówki dla największego z trzech "listków" metalowych cokołu - ale mówię tu o usunięciu około 1mm plastiku...
Generalnie H8 i H11 są prawie identyczne jesli chodzi o budowę :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
Nie ma znaczenia czy to są lampy z O2FL, przed FL czy z innego auta - H11 za H8 wchodzi bez problemu po delikatnej pieszczocie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg44A jest różnica w świeceniu? Generalnie mam Xenony i chce jak najbardziej upodobnić barwę świateł lamp przeciwmgłowych do barwy świateł mijania.
H11 np z serii Osram Cool Blue Intense (64211CBI) raz że świeci jaśniej (55W zamiast 35W) to i barwe ma zbliżoną do 4300 jak ori Xenon (katalogowo 4000K, 1350lm)
...chociaż teraz tak patrze w katalog OSRAM-a i widzę że pojawiła się nowość w serii H8 również Osram H8 Cool Blue Intense XenonLook 4200K jeszcze ze 2-3 miechy wstecz takiej zarówki od renomowanych producentów nie było na rynku. Wg katalogu jest to 64212CBI (4000K, 800lm)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KulfonPZamieszczone przez andrzej1962KulfonP, kolego ale on (autor wątku) pisze o OII przed FL a tam sa inne lampy przeciwmgłowe. W O II FL jakie opisujesz w swojej są podwójne (dzienne i przeciwmgłowe) czego nie ma przed FL.
Nie ma znaczenia czy to są lampy z O2FL, przed FL czy z innego auta - H11 za H8 wchodzi bez problemu po delikatnej pieszczocie.
Komentarz
-
-
greg44, ja mam zamiar sobie wstawić coś takiego na próbę :LINK
zdam relację jak już je będę miał - nie chcę wywalać zbyt dużo kasy aby nie pluć sobie w brodę jak mi się nie spodoba :diabelski_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Wally, otóż zakładajac takiego lub podobnego LED-a licz sie z tym, że wynikowy strumień światła i oświetlane pole przed samochodem będziesz miał totalnie g...ne. Taki LED nadaje się do stosowania wówczas, gdy masz zamiar jeździć na PMG jako DRL.
W przypadku chęci używania dalej jako PMG lub jako Corner z LEDEM strumień bedzie całkiem inaczej ukształtowany z racji różnic w budowie żarówki halogenowej/wolframowej i LED. Otóż ta pierwsza ma żarnik "punktowy" umiejscowiony w ogniskowej odbłyśnika lampy, LED ma wiele punktów świetlnych na obwodzie sporo oddalonych od ogniskowej odbłyśnika.
Jak włączysz taki LED w nocy, to zamiast oświetlonej przestrzeni tuż przed zderzakiem bedziesz miał efekt oświetlenia drzew na poboczach od ziemi po ich czubki :!: bo światło rozproszy się we wszystkich kierunkach.
Zatem do wyglądu jak tam wolisz, co do funkcjonalności to raczej pożegnaj się z Cornerem i PMG.
A jeśli chcesz jakis kompromis to prędzej sprawdzi się coś o budowie zblizonej do TEGO gdzie źródła światła przynajmniej są budową zbliżone do szklanej żarówki i mają podobna ogniskową.
Komentarz
-
-
KulfonP, cenna informacja - dzięki
natomiast Twoja propozycja rozje!@#$%bała mnie cenowo
PMG używam latem jak DRL i w nocy służą jako Cornerny a chciałem po prostu zmienić barwę światła z ciepłego na zimny
coś możesz polecić w przystępniejszej cenie ?Była Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Wally, albo od Osrama to co wcześniej pisałem albo od Motohid TAKIE H8 z tym, że jesli chcesz obniżyć jasność VCDS-em dla DRL to każda nawet niebieska żarówka bedzie siłą rzeczy świecic na żółto bo przy niższym napięciu nie rozświeci się w pełni.
Tanich LED-ów generalnie nie polecam a jeśli już koniecznie LED to jakieś na Cree XB-D a nie zwyczajne SMD - przynajmniej takie obudowane i zabezpieczone przed warunkami atmosferycznymi i wilgocią i mające wbudowany stabilizator prądu. Do tego prawdopodobnie tak czy inaczej trzeba założyc rezystory 22-33 Ohm żeby błąd z zegarów zniknął.
Za chwilę w dział giełda wystawię H8 LED, które testowo miałem u siebie przez miesiąc, z rezultatem takim jak opisany post wyżej - są to 16xCREE XB-d. Niestety cena nie będzie jakaś super atrakcyjna ale napewno niższa niż u sprzedawców na Allegro. Żarówki takie pobierają około 8W rzeczywistej mocy elektrycznej (0,6A z 13V).
A jako alternatywę polecam Aliexpress i poszukiwania H8 H11 LED CREE z co najmniej 6 sztukami XB-D.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg44Generalnie jestem przeciwny wszelakim żarówkom LED. Miałem pozycyjne założone, LED, jedne zaczęły migać po tygodniu, drugie z wyższej półki po pół roku.
A co do żywotności...cóz miałeś pecha albo wyższa półka była poprostu za niska...
Pozycyjne W5W OSRAM LEDRIVING - mam ponad dwa lata i dalej świecą - cena - 60PLZ za komplet,
Dzienne - CREE XB-D (30W) z Aliexpress już prawie 18miesięcy - dalej świecą - cena 80-90PLZ za komplet.
Roczne przeloty - 30kkm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg44Zamieszczone przez KulfonPW5W OSRAM LEDRIVING
Przy okazji dla niezdecydowanych - tak świeci zestaw oświetlenia:
Reflektor główny - OSRAM D1S XENARC ORIGINAL + W5W OSRAM LEDRIVING 4000K
Halogeny - H11 55W OSRAM COOL BLUE INTENSE
Balans bieli w aparacie ustawiony na światło słoneczne
Komentarz
-
-
Założyłem H11 55W OSRAM COOL BLUE INTENSE, faktycznie świecą mocniej od H8 standardowych, ale do barwy oryginalnych Xenonów im daleko. Zauważyłem, że reflektor przeciwmgłowych bardziej się nagrzewa niż wcześniej i to znacznie. Zastanawiam się, czy nie będzie miało to negatywnego skutku, np. w postaci wypalenia odbłyśnika? Ktoś podpowie, z czego są wykonane reflektory przeciwmgłowe w RS lub Scoute (plastik, czy mają szkło)?
Komentarz
-
Komentarz